Suumit Shah, założyciel indyjskiej firmy Dukaan, poinformował na Twitterze, że zwolnił prawie cały personel i zastąpił go chatbotem, który reaguje na żądania klientów w ciągu dwóch minut, podczas gdy pracownikom zabierało to dwie godziny - podaje francuski portal 20minutes.

11 lipca Shah, szef firmy specjalizującej się w e-handlu i oferującej aplikacje pozwalające na stworzenie sklepu online, napisał na Twitterze, że oparty na sztucznej inteligencji asystent Lina pozwala na znacznie szybszą obsługę klienta i skraca czas zarówno pierwszej reakcji na zamówienia, jak i ich realizacji.

Shah poinformował też, że skorzystanie z chatbota pozwoliło mu zwolnić 90 proc. pracowników i zredukować koszty o 85 procent - podaje dziennik "Hindustan Times". 

"Tweet Shaha wywołał burzę na Twitterze" - pisze 20minutes.

Portal przypomina, że według raportu banku Goldman Sachs z marca, sztuczna inteligencja spowoduje likwidację 300 mln miejsc pracy na świecie.