Finał akcji Lepsze Jutro z RMF FM - w Krakowie kończymy całoroczny pakiet edukacyjno-rozrywkowym dla podopiecznych z placówki opiekuńczo-wychowawczej w Inowrocławiu. Po wizycie w Warszawie, Toruniu, Gdańsku, Gnieźnie czy Biskupinie, przyszedł czas na stolicę Małopolski. Wycieczkę zaplanowaliśmy na dwa dni. W środę było zwiedzanie radia RMF FM i Rynku Głównego, w czwartek - Zamku Królewskiego na Wawelu.

Na zakończenie akcji charytatywnej Lepsze Jutro z RMF FM - Kraków /RMF FM

Na finał akcji Lepsze Jutro z RMF FM przygotowaliśmy wycieczkę do miejsca szczególnie bliskiego naszemu Radiu - Krakowa. W stolicy Małopolski podopieczni inowrocławskiej placówki spędzili dwa dni. To był dla nich czas wypełniony intensywnym zwiedzaniem.

Radio RMF FM od kuchni

W środę, tuż po przyjeździe z Inowrocławia zaprosiliśmy dzieciaki do siedziby RMF FM (bo jakby mogło być inaczej). Był obiad, pyszny tort, a potem... podziękowania, wzruszenia, łzy. Od podopiecznych inowrocławskiej placówki dostaliśmy pamiątkowe zdjęcia z miejsc, które wspólnie odwiedzaliśmy, ręcznie robione laurki i mnóstwo pozytywnej energii.

Dwanaście miesięcy minęło jak jeden dzień. Dziś kończymy projekt i jest nam bardzo przykro... Jednocześnie chcemy wam bardzo podziękować. Odwiedziliśmy siedem miejsc. Każde wyjątkowe. Na długo zapamiętamy wizytę w Warszawie, kiedy rozpoczęła się nasza przygoda z radiem - mówiła pani Małgosia.

Dzieciaki w ciągu tego roku zobaczyły naprawdę dużo, a każda wycieczka była dla nich wyjątkowym przeżyciem. Z niecierpliwością czekały na każdy kolejny wyjazd. Podczas tych wycieczek naprawdę dużo się nauczyły - nauczyły się ze sobą współpracować, zintegrowały się. To będzie procentować na kolejne lata. Bardzo, bardzo serdecznie dziękujemy - podkreślała pani Mariola.

Potem ruszyliśmy na zwiedzanie radia. Zajrzeliśmy od studia Faktów RMF FM, dzieciaki nagrały pozdrowienia, porozmawialiśmy z prowadzącymi program. Radek nawet uczestniczył w realizacji programu Krzysztofa Urbaniaka - chłopak wczuł się w rolę DJ i wyemitował muzykę po bloku reklamowym.

Po wizycie w radiu - zwiedzanie Rynku

Kolejnym punktem było zwiedzanie Rynku Głównego. Dzieciaki odwiedziły Sukiennice, Wieżę Ratuszową. Poznały też historię pomnika Adama Mickiewicz, rzeźby Igora Mitoraja "Eros Bendato" czy kościółka św. Wojciecha. W planach pojawiła się również Bazylika Mariacka, dom Jana Matejki czy hotel "Pod Różą", a także Brama Floriańska i Barbakan.

Największe wrażenie zrobił na dzieciakach Rynek. Jestem pierwszy raz w Krakowie, nie wiedziałem, że Rynek jest taki duży. Szok - mówiły naszemu dziennikarzowi. Jest pięknie. Rynek jest olbrzymi i jest tak głośno. Tylu ludzi na raz. Ale podoba mi się bardzo - podkreślały.

Pogoda sprzyjała spacerom i zwiedzaniu, przechadzka po Rynku trwała do późna. Nie zabrakło rzecz jasna czasu na kupowanie pamiątek.

Zamek Królewski i Smocza Jama

Czwartek był drugim dniem krakowskiej podróży wychowanków placówki z Inowrocławia. Po śniadaniu dzieciaki wyruszyły na Zamek Królewski na Wawelu.

Najpierw zwiedziły Ogrody Królewskie, gdzie mogły uczestniczyć w specjalnej sesji fotograficznej. Potem podopieczni placówki z Inowrocławia zwiedziły komnaty mieszkalne władców Polski, skarbiec królewski i zbrojownię.

Dzieciaki wyszły zachwycone wizytą na Zamku Królewskim. Jak przyznawali w rozmowie z naszym dziennikarzem chłopcy, najbardziej podobała im się zbrojownia. Te zbroje, miecze, kusze i  długie schody - mówił nam Piotrek.

Na koniec zwiedzania - obowiązkowy punkt wycieczki, czyli Smocza Jama i pomnik Smoka Wawelskiego.

"Zmęczeni, ale zadowoleni"

Jesteśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Dziękujemy za wyjazdy i prezenty - mówią podopieczni z ośrodka z Inowrocławia. Dzisiaj odjechali z Krakowa pociągiem, razem ze swoimi opiekunami. W trakcie trwania akcji odbyli w sumie 12 wycieczek.

Masa atrakcji w różnych zakątkach Polski

Tę edycję akcji Lepsze Jutro z RMF FM zaczęliśmy we wrześniu w Warszawie - spotkaniem z żoną prezydenta RP Agatą Kornhauser-Dudą oraz wizytą w Centrum Nauki Kopernik. W październiku wraz z dzieciakami odwiedziliśmy największe w Polsce zoo - ogród zoologiczny w Gdańsku. Miesiąc później byliśmy w Toruniu - m.in. w planetarium i Żywym Muzeum Piernika.

W grudniu dzieciaki z Inowrocławia odwiedził Mikołaj. W worku pełnym prezentów miał kilka niespodzianek - w tym bilety do kina i na... koncert Dawida Podsiadły. Kolejnym punktem projektu był Poznań. W styczniu odwiedziliśmy największą w kraju i jedną z największych w Europie palmiarnię. Z kolei w Rogalowym Muzeum najmłodsi poznali recepturę Rogali Świętomarcińskich.

W lutym ponownie przyjechaliśmy do Torunia. Tym razem, by zabrać dzieciaki na spektakl "Robinson Crusoe" w teatrze Baj Pomorski, a także pokazać im mury krzyżackiego zamku.

Celem pierwszego wiosennego wyjazdu było Gniezno. Wspólnie odwiedziliśmy tamtejszą katedrę, gdzie podziwiać można słynne Drzwi Gnieźnieńskie, zajrzeliśmy do Muzeum Początków Państwa Polskiego i dowiedzieliśmy się, "jak żyli ludzie 1000 lat temu". W kwietniu odbyło się kolejne spotkanie najmłodszych z historią. W Sierpcu podopieczni inowrocławskiej placówki zwiedzili wieś sprzed ponad wieku. W Muzeum Wsi Mazowieckiej dzieciaki zobaczyły m.in. zagrody włościańskie, kuźnię z Żuromina i karczmę z Sochocina.

Ruch był motywem przewodnim majowego wyjazdu do Bydgoszczy. W Operze Novej w Bydgoszczy podopieczni ośrodka opiekuńczo-wychowawczego w Inowrocławiu zobaczyli balet "Kopciuszek" Sergiusza Prokofiewa, a później sprawdzili się podczas gry w kręgle. Spotkanie z dinozaurami przeżyliśmy w JuraParku w Solcu Kujawskim. Najmłodsi w czasie wędrówki przez ścieżkę edukacyjną zobaczyli rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów - wszystkie naturalnej wielkości. W lipcu odwiedziliśmy wspólnie Biskupin i tamtejsze Muzeum Archeologiczne. Zajrzeliśmy do osad z epoki kamienia i brazu oraz wczesnego średniowiecza.

Lepsze Jutro z RMF FM już od czterech lat

Cykliczna akcja charytatywna Lepsze Jutro z RMF FM narodziła się w 2015 roku w Szydłowcu. Wybudowaliśmy wówczas dom dla pana Grzegorza, samotnie wychowującego pięcioro dzieci.

Rok później odmieniliśmy życie setkom maluchów: w czterech miejscach w Polsce - w Dobroszycach na Dolnym Śląsku, Zagórzu na Podkarpaciu, Krzczonowicach w Świętokrzyskiem i w Olsztynie - dzięki RMF FM powstały place zabaw, strefy edukacyjne na świeżym powietrzu i ścieżki zdrowia.

W 2017 roku wsparliśmy z kolei szkoły: pięć placówek - w Kluczborku, Raciechowicach, Bukowinie, Morągu i Boguszowie-Gorcach - otrzymało od nas profesjonalnie wyposażone, supernowoczesne pracownie przedmiotowe.

Pod koniec roku natomiast zajrzeliśmy do Dębowca: przy wsparciu naszego Radia pan Zbigniew z synem Kamilem wybudowali warsztat stolarski, a ich pasja mogła stać się zajęciem pomagającym utrzymać rodzinę!

W 2018 roku Lepsze Jutro z RMF FM zrealizowaliśmy w trzech miejscach. W Bogdanówce w Małopolsce wyremontowaliśmy poddasze remizy Ochotniczej Staży Pożarnej i wyposażyliśmy tam trzy sale: wykładową, korepetycyjną i przeznaczoną do zabawy. W Wieliczce pod Krakowem przy przedszkolu dla niepełnosprawnych dzieci powstał ogród sensoryczny na świeżym powietrzu. Dla dzieci z placówki opiekuńczo-wychowawczej w Inowrocławiu przygotowaliśmy zaś roczny pakiet edukacyjno-zabawowy.

W tym roku kontynuujemy akcję. Co zaplanowaliśmy? Szczegóły zdradzimy już wkrótce!