Najlepsze wyjście - nie wchodzić! - takie hasło przeciw narkomanii pojawi się wkrótce w większości środków masowego przekazu. Specjalne reklamy w radiu i telewizji, billbordy oraz ulotki mają działać profilaktycznie na młodzież, która jeszcze nie zaczęła, bądź dopiero zaczyna swoją „przygodę” z narkotykami. RMF jest wyłącznym radiowym patronem medialnym tej akcji.

Szeroka kampania antynarkotykowa ma objąć swoim zasięgiem cała Polskę. Przez ostatnie dwa lata robiliśmy kampanie edukacyjne skierowane głównie do rodziców. Od pewnego czasu trwały jednak przygotowania do nowej kampanii. Obecnie główną grupę docelową są młodzi ludzie, którzy używają narkotyków bez cech uzależnienia – nie są narkomanami. - mówi Piotr Jabłoński, dyrektor Krajowego Biura do spraw Przeciwdziałania Narkomani.

Jego zdaniem młodzież nie sięga dziś po kompot narkotykowy, tylko po marihuanę, haszysz i środki syntetyczne (np. amfetaminę czy extasy). Większość z nich używa narkotyków okazjonalnie, podczas zabawy, koncertów, czy w dyskotece. Według KBdsPN w Polsce jest obecnie od 32 tys. do 60 tys. narkomanów, tj. osób, które regularnie używają narkotyków. Najwięcej jest ich w woj. lubuskim, dolnośląskim, warmińsko-mazurskim, mazowieckim i zachodniopomorskim.

00:20