W tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Europy adrenalina sięgnie najwyższego poziomu w historii: Kajetan Kajetanowicz potwierdził właśnie, że stanie do walki o trzeci z rzędu tytuł! Takim wyczynem nie mógł pochwalić się dotąd żaden zawodnik w tym najstarszym na świecie rajdowym cyklu. Co więcej, kierowca i jego pilot Jarosław Baran zmierzą się z rekordową liczbą konkurentów: do rozgrywanego na przełomie marca i kwietnia Rajdu Azorów zgłosiło się aż 28 zawodników w samochodach najwyższej klasy R5. Zobaczcie plan startów "Kajto" w rozpoczynającym się sezonie!

W tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Europy adrenalina sięgnie najwyższego poziomu w historii: Kajetan Kajetanowicz potwierdził właśnie, że stanie do walki o trzeci z rzędu tytuł! Takim wyczynem nie mógł pochwalić się dotąd żaden zawodnik w tym najstarszym na świecie rajdowym cyklu. Co więcej, kierowca i jego pilot Jarosław Baran zmierzą się z rekordową liczbą konkurentów: do rozgrywanego na przełomie marca i kwietnia Rajdu Azorów zgłosiło się aż 28 zawodników w samochodach najwyższej klasy R5. Zobaczcie plan startów "Kajto" w rozpoczynającym się sezonie!
Kajetan Kajetanowicz tuż po zwycięstwie w 25. Rajdzie Rzeszowskim (Rzeszów, 6 sierpnia 2016) /Darek Delmanowicz /PAP

To się nigdy nie zmieni: na samą myśl o zbliżającej się walce moje serce bije coraz mocniej - mówi Kajetanowicz tuż przed startem rywalizacji.

Ubiegłoroczny sezon pokazał, że nawet najszybsi nie mogą osiadać na laurach i muszą ciężko pracować, by utrzymywać dobrą passę. (...) Rozpoczynamy walkę o historyczny triumf, co traktuję jako wyjątkowe wyzwanie. Od niektórych wymaga się więcej, a to jest dla mnie wielką motywacją - przyznaje.

Cieszę się, że na prawym fotelu mojej rajdówki ponownie usiądzie Jarek Baran. To świetne, ponieważ razem odnosiliśmy największe sukcesy w naszych karierach rajdowych. Chcę także bardzo podziękować każdemu członkowi mojego zespołu - to oni są największą częścią każdego sukcesu! - podkreśla kierowca.

Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) to osiem wymagających rajdów: cztery asfaltowe i cztery szutrowe. Po szutrowym Rajdzie Azorów załogi rywalizować będą na asfaltach Rajdu Wysp Kanaryjskich. Kolejną rundą będzie niezwykle wymagający klasyk, czyli Rajd Akropolu, rozgrywany na ekstremalnie trudnych szutrowych drogach w Grecji. Dwa tygodnie później zawodnicy powalczą zaś w Rajdzie Cypru.

Drugą część sezonu rozpocznie 26. edycja Rajdu Rzeszowskiego, w którym Kajetanowicz triumfował już trzykrotnie. Później przyjdzie czas na stały punkt kalendarza FIA ERC: czeski Rajd Barum, zaś po nim rozegrana zostanie zupełnie nowa impreza: Rajd Di Roma Capitale, dzięki któremu cykl po czterech latach przerwy wróci do Włoch. Rywalizację zakończy natomiast październikowy Rajd Lipawy.

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy 2017:

30 marca - 1 kwietnia, Portugalia: Rajd Azorów (szuter)
4-6 maja, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt)
2-4 czerwca, Grecja: Rajd Akropolu (szuter)
16-18 czerwca, Cypr: Rajd Cypru (szuter)
3-5 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt)
25-27 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt)
15-17 września, Włochy: Rajd di Roma Capitale (asfalt)
6-8 października, Łotwa: Rajd Lipawy (szuter)

(e)