160 mln złotych musi zapłacić Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, za wprowadzającą w błąd reklamę. Sąd zdecydował o utrzymaniu w mocy kary nałożonej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Sąd utrzymał karę ponad 160 mln zł nałożoną przez UOKiK na Jeronimo Martins za wprowadzającą w błąd reklamę akcji "Tarcza Biedronki antyinflacyjna".
- Sąd w pełni podzielił ustalenia i argumentację Prezesa UOKiK dotyczącą praktyk spółki.
- UOKiK podkreślił, że klienci nie mogli realnie skorzystać z promocji na warunkach przedstawionych w reklamach.
- Negatywne opinie konsumentów zostały uwzględnione w decyzji UOKiK i potwierdzone przez sąd.
- Najważniejsze informacje z Polski i świata znajdziesz na stronie głównej RMF24.pl.
"UOKiK wygrywa w sądzie" - podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w piątek na swoim profilu na platformie X. "Sąd zgodził się z ustaleniami Prezesa UOKiK. W pełni podzielił ustalenia i argumentację Prezesa Urzędu w odniesieniu do stwierdzonych praktyk oraz nałożonych na spółkę kar pieniężnych. Jeronimo Martins Polska reklamując akcję 'Tarcza Biedronki antyinflacyjna' wprowadzała w błąd co do warunków, korzyści i dostępności regulaminu promocji" - poinformował na profilu UOKiK.
Urząd wskazał, że "sąd utrzymał karę w wysokości ponad 160 mln zł". Ocenił także, że "wyrok to bardzo ważny sygnał dla rynku i konsumentów".


