Specjalnie z okazji Rajdu Niemiec, na trasy WRC wracają Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak. Zawodnicy reprezentują w Mistrzostwach Świata barwy LOTOS Dynamic Rally Team. Rajdowcy będą walczyć o kolejne punkty w klasyfikacji PWRC. ADAC Rallye Deutschland rozgrywany w dniach 24-26 sierpnia, będzie dla polskiej załogi czwartym startem w tym sezonie w Mistrzostwach Świata.

Rajd Niemiec (ADAC Rallye Deutschland), IX runda Mistrzostw Świata i VI w klasyfikacji PWRC, w tym roku obchodzi podwójny jubileusz - 30-lecie rajdu oraz 10-lecie jako runda Mistrzostw Świata. Dla załogi LOTOS Dynamic Rally Team, Rajd Niemiec jest drugim po Rajdzie Monte Carlo rajdem asfaltowym w tym sezonie. Wstępne testy przygotowujące do startu w Niemczech Michał i Maciek odbyli we Włoszech w pierwszych dniach sierpnia. Na początku tego tygodnia odbyły się kolejne testy już w Niemczech, podczas których Michał przede wszystkim skupił się na dopracowaniu ustawień samochodu.

Na asfaltach nie ścigaliśmy się od Rajdu Monte Carlo, a nasz ostatni start był prawie 4 miesiące temu, więc będziemy musieli się trochę rozgrzać. Rywale na pewno nie oddadzą nam łatwo prowadzenia. Trzeba będzie od początku jechać dynamicznie i z głową. Czekają nas trzy trudne dni rywalizacji. Na razie zakończyliśmy kolejną serię testów na niemieckich asfaltach. Na odcinku byliśmy najszybsi, więc liczę że będzie to dobry prognostyk na dalszą naszą jazdę w Rajdzie Niemiec - powiedział Michał Kościuszko.

Rajdowiec reprezentujący barwy zespołu LOTOS Dynamic dodał, że po ustawieniu swojego auta, na wspólnych testach jeździł z Chrisem Atkinsonem w jego MINI WRC, na bardzo typowym dla rajdu Niemiec, odcinku w winnicach. Jak podkreślał Kościuszko, auto robi dobre wrażenie, jest stabilne na szybkich partiach i zwinne w nawrotach. Chris jest wyjątkowo szybki na takich odcinkach, od razu widać jego duże doświadczenie w WRC. Dał mi kilka cennych rad, jak skutecznie prowadzić te auta, może już niedługo będę miał możliwość je wykorzystać. Przed nami dwa dni zapoznania z trasą a od piątku rozpoczyna się walka o sekundy z naszymi rywalami w stawce PWRC.

Przebieg rajdu

Pierwszego dnia zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel o łącznej długości 137,84 kilometrów oesowych. W sobotę organizatorzy zaplanowali rywalizację na terenie poligonu wojskowego, gdzie na zawodników czeka liczący 46,54 kilometrów odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Łącznie, w drugim dniu rajdu, zawodnicy przejadą 164,90 kilometry oesowe, podczas 6 odcinków specjalnych. W niedzielę, na zakończenie Rajdu Niemiec, rajdowcom pozostaną do przejechania 3 odcinki specjalne, w tym między innymi superoes Circus Maximus, który zlokalizowany został wokół Porta Nigra. Jest to brama miejska w Trierze, pochodząca z czasów rzymskich i wpisana na listę obiektów zabytkowych UNESCO. W ciągu trzech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy przejadą łącznie 1113,59 kilometrów, w tym 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 368,63 kilometrów oesowych.