2700 flag i ponad 700 drogowskazów dla pielgrzymów zostanie zamontowanych w Krakowie na czas Światowych Dni Młodzieży. Dekoracja miasta będzie kosztowała ponad 700 tysięcy złotych, a zajmą się nią trzy różne firmy wyłonione w przetargu. "Chcemy pokazać, że Kraków żyje tą imprezą" - mówi rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Michał Pyclik.

Tym, którzy tutaj przyjadą, dekoracja ma pomóc poczuć atmosferę Światowych Dni Młodzieży. Chcemy też, by pielgrzymi bez problemu potrafili się w mieście odnaleźć - zaznaczył rzecznik.

Wjeżdżających do miasta witać będą duże podświetlane billboardy z hasłem: "Are you ready?", co będzie nawiązaniem do oficjalnego teledysku promującego ŚDM. W siedmiu punktach miasta - m.in. na rondzie Matecznego, obok Centrum Kongresowego ICE i na rondzie Kocmyrzowskim - umieszczone zostaną ogromne kostki, tzw. cuby, prawdopodobnie z wizerunkiem Franciszka i młodych (podobne do tych, jakie zostały użyte podczas niedawnych mistrzostw Europy w piłce ręcznej - właśnie część z nich ma zostać wykorzystana ponownie).

Z myślą o pielgrzymach na ulicach ustawione zostaną drogowskazy informujące, jak dotrzeć do najważniejszych punktów w mieście.

Na 33 ulicach, m.in. na słupach i latarniach, rozwieszone zostaną flagi w kolorach ŚDM: białym, żółtym, czerwonym i niebieskim, z logotypami miasta i województwa oraz z wizerunkami św. Jana Pawła II i św. siostry Faustyny.

Pierwsze montowane będą billboardy, które pojawią się już na początku czerwca. Większość dekoracji ma zdobić miasto od 15 czerwca do połowy sierpnia.

Prace zostały rozdzielone na trzy zadania, które zrealizują trzy różne firmy. Pierwsze to dostarczenie i montaż 2700 flag, co kosztować będzie 486 tysięcy złotych. Zadanie drugie obejmuje montaż kostek i oklejenie billboardów - za 62 tysiące złotych, a trzecie - wykonanie i instalację drogowskazów, za co miasto zapłaci 180 tysięcy złotych.

(edbie)