Jak wypromować miasto? Świnoujście z Mennicą Polską wyemituje na sezon letni własną walutę. Ma ona pomóc w turystycznej promocji miasta - pisze "Kurier Szczeciński". Latem w mieście będzie się można ostrzyc za 2 wyspiarze, za 4 wyspiarze zjeść dobry obiad.

Przygotowania do emisji lokalnej waluty świnoujskie władze rozpoczęły od wyboru jej nazwy. Na ogłoszony przez urząd miasta konkurs napłynęło przeszło 50 propozycji, z których komisja konkursowa wybrała 7 najciekawszych.

Lokalna waluta pojawić się ma w obiegu 5 lipca, podczas VII Konkursu Kulinarnego "Fantazje śledziowe". Jeden wyspiarz, który formalnie będzie rodzajem bonu towarowego, będzie stanowił równowartość 7 zł. Wymiany pieniędzy dokonywać będą specjalnie

oznakowane sklepy, restauracje, puby i ośrodki wypoczynkowe. W obiegu pozostanie do 30 września, potem będzie miał już wyłącznie wartość kolekcjonerską. Mennica Polska zapowiedziała ponadto emisję ograniczonej do 500 serii wyspiarzy wybitych w srebrze.