Wojewoda małopolski wydał zgodę na przebudowę Zakopianki na odcinku od Poronina do Zakopanego. Nie oznacza to, że wielkie maszyny natychmiast wjadą na plac budowy, ale inwestor – mimo protestów mieszkańców - może już starać się o decyzję lokalizacyjną.

Jeżeli zostanie ona wydana z klauzulą natychmiastowej wykonalności, protesty mieszkańców nie będą miały już większego znaczenia. Patrząc optymistycznie – przypuszczam – że na wiosnę przyszłego roku moglibyśmy rozpocząć ten odcinek - mówi wiceburmistrz Zakopanego Wojciech Solik. Dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie jest już jednak takim optymistą. Na wiosnę to w ogóle w grę nie wchodzi- stwierdza Zbigniew Rapciak.

Modernizacja trasy będzie kosztować około 500 milionów złotych. W trakcie prac trzeba będzie wyburzyć około 60 budynków. Po przebudowie Zakopianka będzie czterojezdniową drogą z węzłami komunikacyjnymi w Poroninie, a także w Zakopanem na Ustupie, Spyrkówce, w rejonie ulic Chramcówki i Alei 3 Maja.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała we wtorek umowę na modernizację Zakopianki na odcinku Kraków-Myślenice. Koszt remontu 30-kometrowej drogi wyniesie ponad 230 milionów złotych.