100 tysięcy kartek świątecznych limitowanej serii chce sprzedać Centrum Zdrowia Dziecka z Warszawie. Dochód ze sprzedaży pocztówek szpital przeznaczy na zakup sprzętu.

Najtańsza kartka kosztuje 2 złote 70 groszy. Oferta adresowana jest jedynie do dużych firm. Ewelina Nazarko w Centrum Zdrowia Dziecka podkreśla, że szpital wykorzystuje w ten sposób specyficzną modę jaka zapanowała w tej chwili w świecie biznesu: Firmy coraz częściej przyjmują taki trend zwany „społeczną odpowiedzialnością biznesu”. Największy klient w tej akcji kupił 60 tysięcy kartek.

Nie wiadomo jeszcze jaki dokładnie sprzęt zostanie kupiony przez szpital; potrzeby są ogromne. W Warszawie brakuje co najmniej 10 stanowisk intensywnej terapii dla malutkich dzieci.

Na inny sposób zbierania pieniędzy wpadł szpital dziecięcy w Krakowie-Prokocimiu. Na początku przyszłego miesiąca chce zorganizować wielki koncert charytatywny. Dochód zasili konto Fundacji zbierającej od kilku lat pieniądze na odbudowę szpitala.