Dżinsy Versace, torebka Prady, a może koszulka XXL, spodnie z kroczem w kolanach, czapka z daszkiem i nieodłączna deska? Który styl wybierasz? Proponujemy krótki przegląd trendów w modzie.

Clubbing, czyli krótko mówiąc: wieczory i noce spędzane na parkietach i przy barach, uprawiają nie tylko młode dziewczyny, dla których najważniejsze jest samo pokazanie się w klubie. Clubbing to także sposób na życie kobiet zapracowanych, na stanowiskach, dla których wyjście do klubu to sposób odreagowania stresów i jedyna okazja do spotkania się ze znajomymi.

Na nocny podbój klubów polskie businesswomen wychodzą w pełnym szyku: dżinsy od Versace, bluzka Gucciego, torebka Prady. Ale firmowy ciuch to nie wszystko, trzeba też odpowiednio pachnąć – latem najlepiej ogórkiem lub melonem.

Ten elegancki styl nie pasuje do siłowni i dyskotek, które opanowali mężczyźni o szerokich karkach i umięśnionych klatkach. Dresiarze, bo o nich mowa, nie istnieliby bez swoich gadżetów – np. grubego łańcucha na grubym karku. Ale do tego dochodzą niezły samochód, najlepiej czarne BMW, bajerancki telefon komórkowy, np. z aparatem, i oczywiście szpanerski zegarek.

Warto też wspomnieć o innych – bardziej organicznych - gadżetach. To m.in. pies pitbull z dużą obrożą czy blondyna w różowych dresach.

Na koniec wspomnijmy jeszcze o stylowej młodzieży w rytmie hip-hopu. Jeszcze kilka lat temu tej subkulturze zarzucano ślepe naśladownictwo rówieśników ze Stanów Zjednoczonych i Francji. Ale udało się jej wykształcić własny styl, język, sposób spędzania czasu, no i przede wszystkim muzykę.

Kiedyś hiphopowców utożsamiano wyłącznie z wielkimi blokowiskami, teraz moda dotarła również do bogatych nowych osiedli. O tym, jak poznać hiphopowca, posłuchaj w relacji reportera RMF Witolda Odrobiny: