W Turynie zaprezentowano jako "napój z politycznym przesłaniem" mecca-colę. Jej producent, obywatel francuski arabskiego pochodzenia, postanowił podjąć nierówną walkę o klienta z najpopularniejszym napojem świata – coca - colą. Z zysków ze sprzedaży zamierza wspierać Palestyńczyków.

Mecca-cola, lansowana od ubiegłego roku na świecie przez paryską firmę o kapitale francuskim Beverage France, pojawiła się na festynie zorganizowanym w Turynie przez włoską partię Komunistycznej Odnowy.

Mecca-cola, którą zaczęła importować jedna z włoskich firm, jest dość podobna do coca-coli, ale nieco mniej słodka i mniej musująca. Beverage France przeznacza 20 proc. zysków ze sprzedaży nowego napoju na pomoc dla rodzin palestyńskich. Na jej etykietach umieszczono hasło: "Nie potrząsaj mną, potrząśnij swoim sumieniem!".

Jak podał włoski dziennik internetowy "Il Nuovo", od listopada do marca sprzedano we Francji 8 milionów półtoralitrowych butelek tego "politycznego napoju", który sprowadzają również Niemcy, Wielka Brytania, Kanada i Arabia Saudyjska.

19:05