Od wtorku polscy zawodnicy mają do dyspozycji pierwszą, profesjonalną halę do curlingu. Ten obiekt powstał w Łodzi i będzie dostępny również rekreacyjnie, dla amatorów.

Curling ma wszystkie zalety sportu drużynowego, ale daje każdemu z zawodników zabłysnąć i zaprezentować swoją indywidualną technikę. Umożliwia trening siłowy, ale także pracę nad precyzją i finezją. Poziom strategii podczas rozgrywek porównywany jest do gry w szachy. Jednak zasady są proste i łatwe do przyswojenia nawet dla początkujących. Chociaż ta dyscyplina wymaga treningów siłowych i elastyczności, to jest dostępna także dla seniorów, osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchu.

Stworzyliśmy halę Curling Łódź, bo kochamy ten sport i mieliśmy dosyć niewygody związanej z szukaniem odpowiedniego miejsca do treningów - mówi prezes Curling Łódź - Adela Walczak. Wiele osób podchodzi do curlingu z ciekawością, pytają nas, gdzie mogą spróbować swoich sił w grze. Źle czuliśmy się, odpowiadając im, że w zasadzie w Polsce nie ma ku temu warunków, a my sami wyjeżdżamy trenować za granicę. Długo czekaliśmy, aż kogoś zainteresuje ta luka i powstanie w Polsce prawdziwa hala do curlingu. Od trzech lat wiemy już, że nie ma na co czekać, dlatego wzięliśmy sprawy w swoje ręce. Curling zawdzięcza swoją popularność w Polsce wyłącznie pasjonatom, więc postanowiliśmy skoncentrować tę pasję w jednym miejscu. Uwierzyliśmy, że mamy wystarczająco dużo zebranej przez lata wiedzy, umiejętności i doświadczenia, żeby podjąć się takiego wyzwania i - choć nie było łatwo - dziś patrzymy z dumą na to, co udało nam się osiągnąć - podsumowuje Walczak.

Hala Curling Łódź jest profesjonalnym lodowiskiem z czterema torami do gry. To idealne warunki zarówno do treningów, jak i turniejów. Curlerzy mają do dyspozycji 1800 metrów kwadratowych przestrzeni, z czego połowa to lodowisko.

To właśnie tafla lodowa wymaga najwięcej uwagi i pracy. Do schłodzenia około 50 tysięcy litrów wody potrzeba wysokiej jakości systemu stalowych rurek rozprowadzających glikol. Łączna długość rurek to ponad 18 kilometrów! A woda, wykorzystywana do tworzenia lodu, musi być wcześniej oczyszczona w procesie odwróconej osmozy i dejonizacji. Wszystko po to, by lód był idealnie równy i pozbawiony defektów. Ważną rolę odgrywa również zaawansowany system osuszania i wentylacji, który pozwala utrzymać optymalne dla curlingu parametry wilgotności i temperatury powietrza. Dzięki temu można uniknąć zjawisk będących zmorą curlerów, takich jak: mgła, szronienie czy kapanie z dachu, powodujące narastanie na tafli lodowych stalagmitów. Także oświetlenie zostało zaprojektowane z ogromną precyzją, aby każdy z graczy mógł prawidłowo ocenić np. prędkość sunącego po lodzie kamienia, wykluczając złudzenia optyczne. Na ponad 1250 kilogramów granitu, stanowiącego wyposażenie hali, składają się: cztery zestawy kamieni z rączkami w kolorach żółtym i czerwonym - barwach łódzkiej flagi.

Hala Curling Łódź mieści się przy ulicy Śnieżnej 10 w Łodzi. Jednorazowe wejście na halę to wydatek rzędu 40-50 zł. Obiekt czynny jest codziennie w godzinach 9-22. W weekendy często będą organizowane turnieje, od zawodów dla początkujących, po prestiżowe rozgrywki z udziałem światowej czołówki.