Od 28 kwietnia do 7 maja potrwa 16. edycja festiwalu Mastercard OFF CAMERA. Znamy już pierwsze filmy, które znalazły się w programie imprezy.

"Festiwalowe Hity" to sekcja, w ramach której co roku na Mastercard OFF CAMERA pokazywane są produkcje najlepsze, najbardziej doceniane przez krytyków i najchętniej oglądane przez widzów na międzynarodowych imprezach filmowych. W tej sekcji pojawią się m.in.:

"The Happiest Man in the World" cenionej macedońskiej reżyserki Teony Strugar Mitevskiej

"America" o uciekającym przed przeszłością Elim, który po śmierci ojca decyduje się wrócić ze Stanów Zjednoczonych do swojej ojczyzny i zmierzyć z dawnymi upiorami.

- Historia dwunastoletniej "Dalvy", która niczego nieświadoma, doświadcza ze strony ojca miłości wykraczającej poza zwykłe rodzicielskie uczucia.

- Japońska opowieść o ogromnym bólu, poczuciu winy i bezradności pt. "Love Life", której bohaterem jest sześcioletni Keita, żyjący w patchworkowej rodzinie.

Poza pasmami, które co roku pojawiają się w programie Mastercard OFF CAMERA, w czasie Festiwalu zaprezentowane zostaną filmy w czterech nowych sekcjach. Jedną z nich jest "Wszystko w rodzinie". Bierze ona na warsztat współczesne formacje rodzinne, które dziś nie są już oparte tylko na biologicznym pokrewieństwie. Pierwsze cztery filmy w ramach tej sekcji to:

- Komedia sytuacyjna i thriller w jednym, który obnaża kruchość relacji jugosławiańskiej rodziny z lat osiemdziesiątych XX wieku oraz historia tytułowego wujka z filmu "Uncle".

- Nocna podróż trójki queerowych nastolatków, będących dla siebie "wybraną rodziną", przez ulice Toronto prezentowana w "Soft".

- Upadający biznes, duński piekarz i irańska sprzątaczka, czyli "The Cake Dynasty" - satyra na uprzywilejowaną rodzinę z zachodniego świata z przymrużeniem oka, autorstwa debiutującego reżysera Christiana Lollike.

-  Francuska opowieść o z pozoru zadowolonej z życia Rachel, która w wieku czterdziestu lat dzięki romansowi z Alim i relacji z jego córką zaczyna doświadczać nieodkrytego dotąd instynktu macierzyńskiego w "Other People’s Children" uznanej francuskiej reżyserki - Rebeki Zlotowski.