Miasto Kraków rusza z kampanią informacyjno-społeczną, mającą na celu wspieranie rynku turystycznego w stolicy Małopolski. "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków" to akcja społeczna skierowana do wszystkich mieszkańców Krakowa, której celem jest przede wszystkim wsparcie lokalnych przedsiębiorców.

Kraków od lat jest najbardziej rozpoznawalną polską marką miejską na świecie, a badania mówią, że około 10 proc. mieszkańców Krakowa swój biznes opiera o usługi turystyczne oraz usługi z nimi związane. Dlatego dla Krakowa tak ważne jest, by stopniowo i rozważnie odbudowywać rynek turystyczny - mówi prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.

Kampania "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków" będzie skierowana w głównej mierze do lokalnej społeczności. Każdy mieszkaniec Krakowa będzie mógł na nowo odkryć piękno swojego miasta i zostać turystą lokalnym.

Głównym celem jest pobudzenie lokalnej gospodarki i włączenie mieszkańców Krakowa w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski.

Kampania będzie podzielona na trzy obszary. Pierwszy obszar o nazwie wydarzenia otwarte będzie zapraszał wszystkich mieszkańców Krakowa do ponownego odkrywania miasta. Specjalnie dla mieszkańców Krakowa zostaną zaktualizowane trasy zwiedzania, dzięki którym będą oni mogli zobaczyć najpiękniejsze miejsca, zabytki i atrakcje, a także skorzystać z oferty krakowskich przedsiębiorców. Tematyczne spacery z obszaru literatury, muzyki, filmu, rzemiosła, rękodzieła, miejsc pamięci, historii Krakowa będą prowadzone przez profesjonalnych przewodników, entuzjastów, artystów, aktywistów, literatów. Równolegle będą odbywać się różne, otwarte wydarzenia kulturalne i społeczne, takie jak: kina samochodowe, pikniki, małe koncerty. Wszystko z zachowaniem należytych zasad bezpieczeństwa.

Drugi obszar kampanii to wszelkiego rodzaju warsztaty. W Krakowie działa kilkaset firm, instytucji, osób, które prowadzą ciekawe, merytoryczne i zróżnicowane warsztaty. Dzięki temu niewielkim kosztem mieszkańcy Krakowa będą mogli nauczyć się czegoś nowego, poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności i całymi rodzinami oraz grupami znajomych wypełniać w atrakcyjny sposób swój czas, a lokalni przedsiębiorcy rozpoczną normalne funkcjonowanie i prowadzenie swoich biznesów. To sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki także w obszarze turystyki.

Trzeci obszar kampanii to z kolei działania oparte o dzielenie się zdjęciami i materiałami wideo z warsztatów, spacerów i otwartych imprez swoich mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu działaniu Kraków chce pokazać całemu światu, który korzysta z mediów społecznościowych, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości. Wszystkiemu będą towarzyszyć liczne konkursy przeprowadzane na Instagramie na profilu Bądź turystą oraz profilu na Facebooku Bądź turystą w swoim mieście - Zwiedzaj Kraków. Tam też będą udostępniane zdjęcia i filmy mieszkańców. Dzięki temu wszyscy mieszkańcy będą razem odkrywać i zwiedzać Kraków.

Wszyscy przedsiębiorcy instytucje, firmy, aktywiści, artyści i ogólnie mieszkańcy Krakowa, którzy są zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej, proszeni są o kontakt od dnia 30 kwietnia 2020 r. z Krakowskim Biurem Festiwalowym, które będzie operatorem całej akcji. Szczegóły zostaną ogłoszone 30 kwietnia 2020 r. na stronie internetowej i Facebooku Krakowskiego Biura Festiwalowego oraz Miasta Krakowa.