Czy gdzieś daleko w gwiazdozbiorze Raka istniał system planetarny podobny do naszego? W obliczu opublikowanych właśnie wyników badań amerykańskich astronomów nie można tego wykluczyć. Ogłoszono odkrycie kolejnych 15 planet. W ten sposób liczba znanych planet poza naszym układem słonecznym wzrosła do 90.

Jedna z planet budzi szczególne zainteresowanie, ponieważ podobna jest do naszego Jowisza i to nie tylko ze względu na rozmiary, ale także ze względy na parametry orbity po której krąży. Jej odległość od gwiazdy jest tylko o 10% większa niż odległość Jowisza od Słońca. Okres obiegu obu planet również jest zbliżony.

Wokół tej samej gwiazdy krążą jeszcze inne planety. Naukowcy nie wykluczają, ze mogą być podobne do Ziemi. Problem w tym, że przy obecnym stanie naszych narzędzi astronomicznych, nie możemy zobaczyć tych obiektów.

Planety oddalone są od nas o 41 lat świetlnych. Być może ich istnienie potwierdzi laboratorium kosmiczne, które ma znaleźć się na orbicie w ciągu następnych kilku lat.