Masz dość wyskakujących okienek z reklamami w Internecie? Z pomocą przychodzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy postanowili przyjrzeć się bliżej przebiegłym reklamodawcom. Efekty kontroli poznamy za kilka tygodni.

Urzędnicy UOKiK-u i ministerstwa infrastruktury bez trudu znaleźli dziesiątki stron zasłanianych przed wszędobylskie reklamy. Praktycznie każdy z nas natknął się bowiem na takie, których w żaden sposób nie da się wyłączyć. Ganianie myszką za znikającym krzyżykiem do ich wyłączenia zmotywowało urzędników. Mamy tutaj taką ingerencję w sferę prywatności, której my niejednokrotnie nie chcemy - mówi Konrad Gruner z UOKIK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie domagać się wyjaśnień od tych, którzy emitują na stronach internetowych uciążliwe reklamy. Warto zaznaczyć, że postępowanie może zakończyć się karą finansową w wysokości nawet 10 proc. ubiegłorocznych przychodów firmy.