Dzięki Kate Middleton Pałac Buckingham zwiększył obroty ze sprzedaży biletów i pamiątek. Jak twierdzi tygodnik "Sunday Telegraph", to wystawiona na widok publiczny suknia ślubna księżnej Cambridge przyciągnęła tłumy dodatkowych turystów.

Z najnowszych udostępnionych przez pałac statystyk wynika, że w tym sezonie rezydencję Elżbiety II odwiedziło blisko 200 tys. więcej osób niż w ubiegłym roku. Według brytyjskiego tygodnika, powodem takiego wzrostu zainteresowania zwiedzaniem Pałacu była wystawiona w nim suknia ślubna Kate Middleton. Zaprojektowany przez Sarę Burton strój, księżna Cambridge miała na sobie w dniu ślubu z księciem Williamem. Ceremonia odbyła się w opactwie Westminsterskim 29 kwietnia 2011 roku.

Według oficjalnych danych, zyski z biletów wstępu wyniosły w tym roku blisko 10 mln funtów, a więc o 3,5 mln więcej niż w 2010 roku. Nie jest to jednak jedyny rekord aktualnych statystyk: niesamowicie wzrosła także liczba sprzedanych pamiątek. Ich wartość przekroczyła w tym roku 4 mln funtów. Oznacza to, że pałac zarobił na nich ponad 1,7 mln więcej, niż w poprzednich latach.

Docenione wysiłki

Tak niesamowite wyniki sprzedażowe rezydencja zawdzięcza głównie młodej księżnej. Okazuje się, że aż 75 proc. pamiątek sprzedawanych w sklepiku internetowym pałacu to rzeczy nawiązujące do jej ślubu z księciem Williamem.

Jak ujawnił "Sunday Telegraph", księżna Cambridge została doceniona za tak znaczący wkład w finanse rodziny królewskiej. Charytatywna Fundacja im. książąt Williama i Harry'ego zmieniła nazwę na Fundację im. księcia i księżnej Cambridge oraz księcia Harry'ego. Fundacja otrzyma także czek na 300 tys. funtów.