Facebook wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników. Wielu z nich od dawna domaga się wprowadzenia dodatkowego przycisku obok "lubię to". Twórcy portalu społecznościowego rozpoczynają testy nowego systemu, który umożliwia wyrażanie innych, niekoniecznie pozytywnych emocji.

Niektórzy użytkownicy Facebooka otrzymają możliwość przetestowania rozszerzonej funkcji "lubię to". Po naciśnięciu tego przycisku będzie rozwijać się menu z sześcioma emotikonami. Oznaczają one m.in. złość, zdziwienie, współczucie i żal. 

Dzięki temu internauci będą mogli adekwatnie reagować na niekoniecznie pozytywne posty. Jednocześnie twórcy portalu nie wprowadzą przycisku "nie lubię", który mógłby być nadużywany przez tzw. hejterów. 

Do tej pory nie było przycisku "nie lubię", ponieważ Facebookowi zależało na pozytywnych emocjach. Tylko one mogły gwarantować, że ludzie będą się dobrze czuli na portalu i na niego wracali - tłumaczy Monika Czaplicka z agencji Wobuzz, autorka książek "Zarządzanie kryzysem w social media" i "Obsługa klienta w social media".

(mal)