Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali dziś 4 odcinki specjalne i wrócili na podium w kategorii WRC2, jednocześnie wskakując do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej. Niestety, przed metą 12. z 13 prób w ich samochodzie ponownie awarii uległo wspomaganie układu kierowniczego. Polacy mimo świetnego tempa znów musieli pogodzić się ze stratą cennego czasu, spadając na 4. miejsce.

To był dzień wielkich, pozytywnych emocji, pod koniec przyćmiony informacją o kolejnej awarii. Kajetanowicz, który w czwartek wygrał swój pierwszy odcinek specjalny w WRC2, dziś dopisał do swojego konta 4 kolejne triumfy. Przed metą 5. odcinka etapu posłuszeństwa ponownie odmówiło wspomaganie, przez które Polak stracił ponad 2,5 minuty. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka Ustronianin zajmuje teraz 4. pozycję w WRC2, mając 1 minutę i 36 sekund straty do podium. W klasyfikacji generalnej Rajdu Turcji jest na jedenastej pozycji. Do końca zawodów pozostał jeden etap, składający się z 4. odcinków specjalnych. 

Wczorajszy etap rozpoczęliśmy od awarii wspomagania, dzisiaj kończymy kolejną. Pozytywem jest to, że wygraliśmy większość odcinków specjalnych. Gdyby nie te trudności, mielibyśmy szansę walczyć o zwycięstwo w nowym dla nas rajdzie. Przed nami jeszcze jeden dzień, ale niestety mamy niewielkie szanse na walkę o triumf - skomentował Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Europy.

Pomimo tego damy z siebie wszystko i będziemy walczyć. Ręce bolą mnie jeszcze bardziej niż po wczoraj, ale przejechaliśmy mnóstwo kilometrów bez wspomagania. Jutro chcemy cisnąć, by podziękować naszym kibicom. Przyjechało tu wiele osób z Polski, aby nas dopingować. Wierzymy w to, że pojedziemy bez przygód. W rajdzie jeszcze wiele może się jeszcze wydarzyć, więc tym bardziej nie składamy broni i robimy swoje. Mam nadzieję, że będziecie nadal trzymać kciuki, tak jak robiliście to wczoraj. Pomogły. Patrzymy w przyszłość pozytywnie - podkreślił Kajetanowicz. 

Finałowy etap rozgrywany w niedzielę to 4 próby. Pierwszą będzie Marmaris (7,12 km, godz. 9:08), następnie - Ovacık (8,04 km; godz. 10:46) i Gökçe (13,25 km; godz. 10:24). Na koniec ponowny przejazd odcinka Marmaris, który rozegrany zostanie jako Power Stage (12:18). Zwycięzców poznamy właśnie po tej próbie.

Rajd Turcji 2018, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 13 (TOP 10):

1. Kopecky / Dresler (Skoda Fabia R5): 3:51:28,4 s. 

2. Tempestini / Itu (Citroen C3 R5): +44,5 s. 

3. Ingram / Whittock (Skoda Fabia R5): +1:32,3 s. 

4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta R5): +3:08,3 s. 

5. Heller / Olmos (Ford Fiesta R5): +6:59,1 s. 

6. Cukurova / Bostanci (Skoda Fabia R5): +12:53,3 s. 

7. Salvi / Magalhães (Skoda Fabia R5): +23:46,5 s.

8. Manyera / Çerkez (Ford Fiesta R5): +30:49,7 s.

9. Güral / Koçoğlu (Skoda Fabia R5): +37:19,9 s

10. Greensmith / Gelsomino (Ford Fiesta R5): +38:03,1 s.

(ph)