Inwestycje drogowe na Mazowszą dotyczą przede wszystkim tras szybkiego ruchu, m.in. drogi ekspresowej S7, łączącej północ z południem kraju, a także autostrasy A2, która zapewni szybki tranzyt na linii wschód-zachód.

W budowie są w tej chwili dwa odcinki trasy S7 między Warszawą a Radomiem, odcinek S8 z Warszawy do Wyszkowa w stronę Białegostoku i trasa S22 z Elbląga do Grzechotek (nie ma znaczenia dla mistrzostw Euro 2012). Ruszyła też budowa trasy S8 w granicach Warszawy, na którą zjadą samochody z autostrady A2 i pojadą w kierunku północnym i wschodnim. W budowie są też obwodnice Nowej Soli, Płońska, Puław, kilku miejscowości na wschodzie wzdłuż trasy nr 19, Gostynina i wyjazd z Kielc na północ wzdłuż trasy nr 7.

Najważniejsza jest Autostrada A2. Przebiega równoleżnikowo przez centralne obszary naszego kraju. Stanowi fragment drogi międzynarodowej E30, leżącej w II transeuropejskim korytarzu transportowym. Kontynuując przebieg niemieckiej autostrady A12 z Berlina, na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kukurykach. W okolicach Strykowa pod Łodzią przetnie autostradę A1. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek A2 Nowy Tomyśl-Stryków.

Na odcinku od granicy z Niemcami do Nowego Tomyśla trwają negocjacje z Autostradą Wielkopolską dotyczące warunków finansowych budowy. Od Nowego Tomyśla do Konina autostrada jest w ruchu i objęta jest koncesją wydaną spółce Autostrada Wielkopolska. Od Konina do Strykowa trasę A2 wybudowano w systemie tradycyjnym przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Budowa trwała 22 miesiące.