Kierowcom jeżdżącym po Bydgoszczy radzimy - nie zapomnijcie o aparacie fotograficznym. Nigdy nie wiadomo, kiedy przyda się, by sfotografować dziurę i... uszkodzone koło lub resor.

Aleje Ossolińskich, Fordońska, Mazowiecka - jazda tymi ulicami to istny koszmar, a drogowcy nie nadążają z łataniem wszystkich dziur. Potrzeba do tego ponad 13 tysięcy ton masy asfaltowej. Jak dotąd wylano dopiero 60 ton.

Rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej twierdzi, że wcale nie jest tak źle. Pomóc miała wyższa matematyka i odniesienie powierzchni dziur do powierzchni wszystkich bydgoskich ulic, która wynosi 3,5 miliona metrów kwadratowych. Szacujemy, że ok. 1,5 proc. jest uszkodzonych - mówi rzecznik.

Tyle, że te 1,5% to te... najruchliwsze ulice.

Radzimy więc wozić ze sobą wzór zgłoszenia szkody spowodowanej przez dziurę.

Pocieszające jest to, że policja w takich wypadkach nie jest niezbędna. Funkcjonariusze otwarcie przyznają, że gdyby wszyscy kierowcy upierali się czekać na radiowóz przy uszkodzonym aucie, musieliby czekać dwa dni.

W przypadku występowania do zarządcy drogi z wnioskiem o odszkodowanie (roszczeniem) należy:

Złożyć pisemnie do Zarządu Dróg Miejskich i komunikacji Publicznej wniosek o odszkdowanie, który powinien zawierać:

- adres korespondencyjny poszkodowanego

- opis zdarzenia (ulica, data. godzina, kierunek jazdy, przyczynę zdarzenia, uszkodzenia w pojeździe, czy była policja na miejscu zdarzenia i spisała protokół, inni świadkowie, inne okoliczności zdarzenia)

dane pojazdu (marka i model, numer rejestracyjny)

- szkic miejsca zdarzenia (dokładny szkic sytuacyjny miejsca zdarzenia z dowiązaniem się do punktów stałych typu lampy uliczne, numery posesji, słupki drogowe. Szkic jest niezbędny do prowadzenia czynności wyjaśniających i ewentualnego wszczęcia procedury odszkodowawczej oraz wypłaty odszkodowania.

Do wniosku należy dołączyć kserokopię (lub skan w przypadku email-a) dowodu rejestracyjnego (obie strony) oraz ubezpieczenia OC, prawa jazdy, dowodu osobistego, notatkę policyjną

Wniosek wraz załącznikami złożyć można:

- osobiście w kancelarii ZDMiKP

- listownie na adres: Zarząd Dróg Miejskicj i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz

- pocztą elektroniczną na adres: zarzad@zdmikp.bydgoszcz.pl

Twój samochód wpadł w dziurę. Codziennie jadąc do pracy, szkoły pokonujesz slalom-gigant - wyślij nam zdjęcia i informacje na Gorącą Linię RMF FM. Do Twojej dyspozycji nr 600 700 800, adres fakty@rmf.fm i formularz.