Parodię inwazji Niemiec na Polskę w 1939 r. zaprezentowano w znanym na całym świecie programie motoryzacyjnym BBC „Top Gear”. Reklama Jeremy'ego Clarksona w formie wiadomości dziennika telewizyjnego, w której wykorzystano markę handlową Volkswagena Scirocco TDI, wywołała protesty na Wyspach Brytyjskich.

W reklamie zaprezentowano zmontowane sceny panicznej ucieczki Polaków przed inwazją niemiecką, wobec której polska armia jest bezradna. Spot wieńczy napis „Volkswagen Scirocco TDI. Berlin to Warsaw in one tank” („Volkswagen Scirocco TDI. Trasa Berlin-Warszawa na jednym baku”). Słowo „tank” jest wieloznaczne – w języku militarnym oznacza czołg i może sugerować, że niemiecka inwazja na Polskę nie była zbyt kosztowna.

Dokładna liczba skarg ma zostać opublikowana w środę. Telewizja BBC twierdzi, że pisemnych protestów była tylko garstka. Wideoklip z „reklamą” można oglądnąć m.in. na stronach portalu

.