Dzięki internetowemu "Wydawnictwu Publiczności" francuscy czytelnicy mogą sami wybierać, które książki zostaną opublikowane- wyrażając z góry ochotę ich kupienia po atrakcyjnych cenach. Ma to przeciwdziałać kryzysowi na francuskim rynku wydawniczym.

Autorzy, którzy chcą opublikować swoje nowe utwory literackie czy prace naukowe, umieszczają ich fragmenty w sieci oraz skrótowo przedstawiają ich treść. Odpowiadają też na ewentualne pytania internautów.

Książka pojawi się na rynku, jeżeli danemu autorowi uda się skłonić co najmniej 180 czytelników do jej zamówienia za 11 euro (co odpowiada mniej więcej połowie ceny powieści we francuskich księgarniach).Jeżeli chętnych jest za mało, nikt pieniędzy nie traci.

Do tej pory o wyborze publikowanych książek decydowali zawodowi wydawcy. Teraz wydawcami mogą być sami czytelnicy - wyjaśnia szef francuskiego „Wydawnictwa Publiczności” („Editions du Public”) Philippe Chauveau.