W zeszłym roku powstało w Polsce 13 tysięcy reklam telewizyjnych, 58,5 tys. spotów radiowych i 42 tys. ogłoszeń prasowych. Reklamodawcy rocznie wydają na reklamę w mediach ponad 8 mld rocznie i kwota ta stale rośnie – w ub. r. w porównaniu do roku 2015 – o blisko 3%. Na tę wielką machinę promocyjno-reklamową pracuje wiele firm: nie tylko reklamodawcy, którzy zlecają kampanie w mediach, ale też agencje reklamowe, mediowe, eventowe czy domy mediowe. Co roku na wiosennej gali nagradza je miesięcznik „Media i Marketing Polska”.

Tegoroczna gala "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", organizowana przez miesięcznik "Media i Marketing Polska" w partnerstwie z Grupą RMF, odbyła się w PIN-UP STUDIO w Warszawie. Podczas uroczystości nagrodzono i wyróżniono wiele firm, które są najważniejszymi graczami na rynku reklamowym. Zainaugurowano też konkurs adFM AWARDS 2017.

Statuetka w kategorii Agencja Eventowa Roku trafiła do agencji Endorfina Events, która zajmuje się m.in. organizacja imprez specjalnych, modowych, firmowych, czy konferencji.

Domem Mediowym Roku ogłoszono Value Media uznany za najlepszą firmę planującą kampanie reklamowe, czyli ustalającą strategię, w jakich mediach i w jakich godzinach emitowane będą reklamy w ramach danej kampanii.

Grupą Reklamową Roku został Publicis Groupe, złożona z agencji reklamowych, domów mediowych i innych podmiotów świadczących usługi z zakresu reklamy. W Polsce do grupy Publicis należą m.in. agencje reklamowe Publicis, Leo Burnett i Saatchi oraz domy mediowe Starcom, Zenith, Mediavest i Blue449.

Gala "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe" to wydarzenie honorujące najlepsze firmy z branży komunikacji marketingowej. Nagrody przyznaje redakcja "Media & Marketing Polska" na podstawie badania satysfakcji klientów przygotowanego przez Kantar Millward Brown. To najstarsze - prowadzone od 17 lat - i najobszerniejsze tego rodzaju badanie na rynku, obejmujące obecnie ponad 80 agencji.

Podczas gali zainaugurowano również konkurs adFM AWARDS 2017, którego organizatorem jest Grupa RMF.

Reklama radiowa pozwala poruszyć wyobraźnię i budować emocje, jak żadne inne medium. Dla twórców kreacji jest jednak nie lada wyzwaniem. Chcemy nagradzać tych, którzy przyczyniają się do rozwoju radia jako medium reklamowego - tłumaczy Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.

Co roku, podczas Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy Kreatura, wyłaniać będziemy zwycięzcę - firmę lub freelancera, którego dzieło jury uzna za projekt, w którym radio było obecne w sposób unikalny, niestandardowy czy też wyjątkowo kreatywny. Może to być: spot o niezwykłej kreacji, akcja specjalna, inicjatywa czy wydarzenie, w której radio odegrało ważną rolę, czy też osoba, która przyczyniła się do popularyzacji radia jako medium reklamowego.

Nominacje można zgłaszać do końca października na stronie adfm.pl. Nagrodą jest kampania reklamowa w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto.