Polskim bankom udało się już opanować zamieszanie z błędnym księgowaniem wypłat z bankomatów. Wczoraj późnym wieczorem zakończono proces przywracania pieniędzy klientom, którzy w ostatnich dniach korzystali z kart Visa.

Na rachunkach poszkodowanych znalazły się zarówno te środki, które oficjalnie wypłaciły z bankomatu, jak i te, które zostały wielokrotnie zaksięgowanie.

Salda klientów zostały przywrócone do stanu, przed dokonaniem tych transakcji. Będziemy to ponownie księgować w chwili, gdy otrzymamy od Visy poprawne dane dotyczące wykonanych transakcji przez naszych klientów - tłumaczy Mateusz Żelechowski z MultiBanku.

Konta niektórych klientów, którzy w tym tygodniu dokonywali transakcji w bankomatach kartami Visa m.in. mBanku i MultiBanku, zostały wielokrotnie obciążone tą samą transakcją. O problemach klientów poinformował też Toyota Bank. Visa przeprasza za znikające z banków pieniądze. czytaj więcej

Ponownie księgować, czyli zabierać z kont te kwoty, które przez ostatnich kilka dni faktycznie, a nie wirtualnie zostały wypłacone z bankomatów. Warto jednak zachować czujność i poprosić bank o historię rachunku.

Visa Europe przeprosiła za awarię. Problemy dotyczyły m.in. poniedziałkowych transakcji w bankomatach, dokonanych przez posiadaczy kart Visa wydanych przez mBank i MultiBank. Kłopoty mogły dotyczyć także klientów innych banków, jednak o problemach na swoich stronach internetowych otwarcie informowały mBank i MultiBank.