W poniedziałkowy poranek doszło do ogólnopolskiej awarii platformy pacjent.gov.pl, w związku z czym nie można było zapisać się na szczepienia nowym preparatem przeciwko koronawirusowi. Usterka po kilku godzinach została usunięta.

Reporter RMF FM Michał Dobrołowicz poinformował, że w poniedziałkowy poranek doszło do ogólnopolskiej usterki platformy pacjent.gov.pl.

Z tego powodu nie można było zapisać się na szczepienia nowym preparatem przeciwko koronawirusowi. Pacjentom pozostały zatem zapisy tylko w sposób tradycyjny - telefonicznie albo osobiście w przychodniach.

Przyczynę usterki ustalono dość szybko. Finalnie, jak przekazał nasz dziennikarz, została ona usunięta ok. godz. 12:00.

Co z terminami na szczepienia?

Reporter RMF FM dowiedział się w Ministerstwie Zdrowia, że tylko ok. 10 proc. punktów szczepień udostępniło dotychczas propozycje terminów szczepień przeciwko koronawirusowi.

Tak mała skala wynika z tego, że większość punktów szczepień, czyli przychodni i aptek, udostępni terminy dopiero wtedy, gdy fizycznie trafi do nich zapas preparatu. To stanie się w najbliższych dniach.

Skutek będzie taki, że - jak zapowiada rzecznik resortu zdrowia Jakub Gołąb - wszystkie punkty szczepień będą prowadzić zapisy dopiero za tydzień, w poniedziałek.

Pierwsi zainteresowani mają być zaszczepieni przeciwko koronawirusowi nowym preparatem w następny poniedziałek, po godz. 16:00. Szczepionka będzie dostępna bezpłatnie dla wszystkich, w tym także dla dzieci, które mają co najmniej 6 miesięcy.

Opracowanie: