Rośnie liczba poszkodowanych klientów Santander. Rzecznik Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości kom. Marcin Zagórski poinformował w poniedziałek, że łącznie pieniądze straciło blisko 170 osób. Na policję wciąż zgłaszają się osoby, z których kont indywidualnych dokonano nieuprawnionych wypłat w weekend. Santander Bank Polska poinformował natomiast w poniedziałek po południu, że zwrócił już środki wszystkim poszkodowanym klientom. Zwrot nastąpił automatycznie.

  • Od soboty w województwach kujawsko-pomorskim i wielkopolskim klienci Santander zgłaszali nieuprawnione wypłaty z kont. 
  • W niedzielę policja wydała pilny komunikat dot. znikania pieniędzy z kont mieszkańców Wielkopolski i woj. kujawsko-pomorskiego.
  • Santander wykrył przestępcze transakcje przy użyciu kart klientów, do których doszło w bankomatach sieci współpracującej.
  • Bank podejrzewa użycie nakładek skanujących na tych urządzeniach.
  • W poniedziałek poinformowano, że liczba okradzionych rośnie - to już prawie 170 osób, a może być ich jeszcze więcej.
  • "Santander Bank Polska zwrócił już środki wszystkim poszkodowanym klientom" – poinformował bank.
  • Zwrot pieniędzy nastąpił automatycznie, klienci nie muszą składać reklamacji.
  • Co zrobić, jeśli zauważymy, że nam też ubyło środków? Instrukcję można znaleźć poniżej. 
  • Więcej najnowszych informacji z Polski i ze świata znajdziesz na RMF24.pl

Kolejni klienci Santander zgłaszają problem na policję

Łącznie policjanci przyjęli zgłoszenia od 83 osób w województwie kujawsko-pomorskim oraz 84 w województwie wielkopolskim. Spodziewamy się, że będzie ich więcej, bo na policję wciąż zgłaszają się kolejne osoby, które straciły swoje środki - powiedział w poniedziałek kom. Marcin Zagórski z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Dodał, że sprawą zajmuje się Zarząd w Bydgoszczy CBZC. Policjanci realizują działania polegające na zabezpieczeniu dowodów, m.in. nagrań z monitoringu znajdującego się w otoczeniu bankomatów, z których były wypłacane środki. Te działania prowadzą nie tylko funkcjonariusze CBZC, ale też policjanci z lokalnych komend, na które zgłosili się poszkodowani - wyjaśnił.

Santander: Bank zwrócił już środki wszystkim poszkodowanym klientom

"Santander Bank Polska zwrócił już środki wszystkim poszkodowanym klientom – zwrot nastąpił automatycznie, klienci nie muszą składać reklamacji. Poinformowaliśmy wszystkich klientów, których sprawa dotyczyła o zwrocie środków" - podał bank w oświadczeniu przesłanym w poniedziałek Polskiej Agencji Prasowej.

Co zrobić, jeśli zauważymy, że nam też ubyło środków?

Każdy, kto zauważy na swoim rachunku bankowym budzące podejrzenia transakcje powinien:

  • udać się na komisariat lub komendę policji w swojej okolicy,
  • zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa, 
  • mieć przy sobie dowód osobisty, numer rachunku w banku oraz, o ile to możliwe, wydrukowaną historię rachunku.
  • można dzwonić pod numer 1 9999 - to infolinia Santander Bank Polska, która jest dostępna całą dobę.