Od stycznia weszły w życie nowe przepisy obowiązujące dostawców energii i gazu. Według nich odcięcie energii klientom zalegającym z opłatami może nastąpić nie wcześniej, jak po miesiącu od przekroczenia terminu płatności. Zakład Energetyczny w Krakowie znalazł inny pomysł na osoby zalegające z wpłatami.

REKLAMA

Przypomnijmy. Od początku roku obowiązują nowe przepisy. Zakład energetyczny niesolidnym płatnikom może odciąć energię po miesiącu od przekroczenia terminu płatności. Wcześniej jednak dłużnik musi otrzymać wezwanie do zapłaty z 2-tygodniowym terminem realizacji.

Nowe przepisy dostosowują polskie prawo do uregulowań Unii Europejskiej. Do tej pory dostawca energii nie miał obowiązku uprzedzania dłużnika o tym, że i kiedy odetnie mu dostawy prądu.

Pamiętać jednak należy, że klienci zalegający z opłatami mogą również starać się o rozłożenie płatności na raty. Lepiej więc z odpowiednim podaniem zgłosić się do zakładu, niż czekać na pojawienie się komornika lub monterów odcinających prąd.

Zakład Energetyczny w Krakowie, by uniknąć przykrych sytuacji wprowadził nowy sposób opłat: liczniki przedpłatowe. Płaci się z góry i pobiera tylko taką ilość energii, za jaką wpłyną pieniądze.

Z rzecznikiem krakowskiego zakładu energetycznego Ewą Groń rozmawiała reporterka RMF Grażyna Bekier. Posłuchaj:

13:10