Tani przewoźnicy i loty czarterowe mają się w przyszłym roku przenieść z Okęcia na lotnisko w Modlinie. Ogłoszono właśnie oficjalnie decyzję o budowie, a raczej przebudowie lotniska wojskowego na cywilne.

Tanie linie i przeloty czarterowe mają zapewnić nowemu lotnisku 700-800 tysięcy pasażerów w pierwszym roku; to oznacza około 2 tysięcy pasażerów dziennie.

Ich główną bolączką – poza dość spartańskimi warunkami odpraw – będzie zapewne dotarcie na lotnisko; 35 kilometrów z centrum Warszawy oznacza co najmniej godzinną jazdę samochodem czy autokarem.

Byłoby krócej gdyby udało się uruchomić połączenie kolejowe, wtedy droga na lotnisko zajęłaby ok. 15 minut. To wymaga jednak żmudnych rozmów z PKP. Bez względu jednak na ich wynik lotnisko rozpocznie swoją działalność. Optymistyczny plan zakłada, że stanie się to już w czerwcu.