Pracownicy wydziału komunikacji rzeszowskiego Urzędu Miasta i Starostwa w godzinach pracy ubezpieczali samochody na rzecz PZU. Urząd nie miał z tego ani złotówki, ponieważ pieniądze za polisy trafiały do kieszeni urzędników. Czy urzędnik samorządowy może wykonywać dodatkową pracę w godzinach?

Sprawa pozornie wydaje się prosta. Według dyrektora wydziału komunikacji w Rzeszowie, urzędnik oferujący polisy PZU nie łamie przepisów, ponieważ nie prowadzi własnej działalności gospodarczej. Tylko w takim przypadku możemy mówić o postępowaniu niezgodnym z ustawą. Poza tym, nie zdarzyło się, aby którykolwiek z pracowników wydziału próbował zmusić petenta do ubezpieczenia się w firmie, którą reprezentuje: "Nie ma takiej możliwości, żeby kogoś zmusić. Każdy jest dziś świadomy, gdzie chce sobie ubezpieczyć" – powiedziała Irena Tabęcka w wydziału komunikacji. Odmiennego zdania są kierowcy, którzy muszą dokonać rejestracji pojazdu. Dlatego też dyrektor wydziału komunikacji w Rzeszowie od 1 stycznia zabronił swoim pracownikom podobnych praktyk. Nasi reporterzy sprawdzili pozostałe wydziały komunikacji urzędów miejskich w kilkunastu miastach Polski i w żadnym taka praktyka nie ma miejsca. "I mieć nie może" - jak dodają niektórzy dyrektorzy tych wydziałów.

12:25