Od 12 grudnia ze Szczecina do Amsterdamu kursować będzie InterCity w barwach Deutsche Bahn. Połączenia regionalne między Polską a Niemcami obsługiwać będą wygodniejsze i nowocześniejsze składy.

To efekt wejścia Polski do UE. Członkostwo w Unii Europejskiej pociąga za sobą obowiązek przestrzegania unijnego prawa. Oznacza to, że 20 procent rynku kolejowego państwo członkowskie musi oddać innym członkom wspólnoty. Częścią polskiego rynku zainteresowane są właśnie koleje niemieckie.

Na początek niemieckimi pociągami będzie można podróżować ze Szczecina do holenderskiego Amsterdamu. Ale na tym nie koniec. Niemcy są również bardzo zainteresowani obsługą linii Kostrzyn-Gorzów-Piła.

Dlaczego Deutsche Bahn aż tak bardzo zależy na wejściu na polski rynek, o tym w relacji berlińskiego korespondenta RMF Tomasza Lejmana:

Jedno jest pocieszające: wsiadając do niemieckiego pociągu w Polsce, nie będziemy musieli znać niemieckiego. Deutsche Bahn wyśle swój personel na lekcje języka polskiego.