Prawie 90 proc. konsumentów po skończeniu gonitwy za prezentami znowu rusza na łowy przy okazji posezonowych wyprzedaży. Coraz częściej wybierają ofertę sklepów internetowych - informuje "Rzeczpospolita".

Według szacunków "Rzeczpospolitej" tegoroczny sezon świąteczny zapowiada się rekordowo. Jak wynika z badań dla Banku Millennium, na który powołuje się gazeta, Polacy wydadzą ponad 9 proc. więcej niż rok temu, łącznie około 22 mln zł.

Z raportu KPMG wynika z kolei, że niemal 90 proc. klientów bierze udział w posezonowych wyprzedażach. A niemal co drugi zwleka z zakupami do czasu startu promocji lub wyprzedaży - podaje gazeta.

Bez względu na ostateczne miejsce zakupu 40 proc. odwiedza wcześniej strony internetowe sprzedawców - mówi "Rzeczpospolitej" Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Według gazety wpływ internetu widać też w kanale tradycyjnym. Gazeta pisze też, że klienci w dużych miastach, gdzie działają największe galerie doceniają inne, wygodniejsze formy robienia zakupów np. internecie. Z kolei w mniejszych miastach czy w centrach, z zasięgiem zawężonym do dzielnicy czy osiedla przyzwyczajenia związane z zakupami w tradycyjnych sklepach są nadal silne - dodaje "Rzeczpospolita".

(j.)