Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował raport podsumowujący działalność deweloperów rok po wejściu w życie ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego. Skontrolowano 93 przedsiębiorców. Aż 89 miało problemy z przestrzeganiem nowych przepisów.

Wśród występków deweloperów na pierwszy plan wybija się nieudostępnianie wymaganych przez prawo informacji. W prospektach nie było zapisów o harmonogramie prac, brakowało rzutów kondygnacji z zaznaczeniem lokalu i informacji o tym, że klient w ciągu 30 dni ma prawo odstąpić do umowy nie ponosząc żadnych kosztów.

Przepisy łamano też przy podpisywaniu umów. W wielu z nich brakowało informacji o powierzchni lokalu, terminie rozpoczęcia i zakończenia prac czy przeniesienia praw na klienta. Problemy pojawiały się też na etapie oddawania lokalu. Chodzi o zakończenie prac po terminie, zmianę powierzchni mieszkania i wady w wykonaniu.