Co piąty pracownik myśli o zmianie zatrudnienia w perspektywie najbliższych 2 lat. Nowej pracy najczęściej szukamy na portalach internetowych, czy przez znajomych - wynika z badań Work Service. Ponad dwie trzecie z tej grupy chce znaleźć nową pracę jeszcze w tym roku. "Największa skłonność do rotacji występuje wśród osób młodych (28 proc.) w wieku 18-34 lata, a najmniejsza wśród pracowników 55 plus (9 proc.)" - podkreślają autorzy badania. Pracy nie zamierza zmieniać w ciągu najbliższych dwóch lat 78 proc. ankietowanych.

Piotr Adamczyk, prezes serwisu Kariera.pl, który pomaga rekrutować pracowników, tłumaczy, że aby zwiększyć atrakcyjność ogłoszenia, warto postawić na jawność widełek płacowych. Nasze dane potwierdzają, że takie rozwiązanie nawet o 70 proc. zwiększa współczynnik wysyłanych aplikacji - dodaje. 27. proc. aplikacji na ogłoszenia o pracę dokonywanych jest w czwartki przed południem oraz w niedzielę po godzinie 20. Oznacza to, że w tych przedziałach czasowych kandydaci najczęściej przeglądają oferty pracy i na nie odpowiadają - twierdzi ekspert. 

Jak szukamy pracy?

Z raportu wynika, że mamy trzy główne i sprawdzone metody poszukiwania zatrudnienia. Pierwszym źródłem są portale ogłoszeniowe (57 proc.). W drugiej kolejności pracownicy zwracają się o pomoc do znajomych (53,5 proc.). Na trzecim miejscu znalazło się samodzielne poszukiwanie ofert w zakładkach "Kariera" (51,2 proc). W badaniu podkreślono, że ta ostatnia metoda najbardziej zyskuje na popularności - wzrost o 8,4 pkt. proc. w porównaniu do jesieni 2017 roku. Z mediów społecznościowych w szukaniu pracy najchętniej korzystają osoby dobrze wykształcone i młode (do 34. roku życia). W urzędach pracy ofert zatrudnienia chce szukać 25 proc. badanych, głównie z wykształceniem podstawowym i w wieku 55 plus.

Wyraźnie widać, że kanały on-line są dziś najczęściej wykorzystywane do poszukiwania pracy. Szczególnie to widać w przypadku osób młodych i dobrze wykształconych, które obecnie aspirują lub zajmują stanowiska specjalistyczne. W tej grupie dominuje samodzielne poszukiwanie pracy lub korzystanie z mediów społecznościowych, co pokazuje, że mamy do czynienia z bardzo świadomymi osobami, które oczekują otwartej komunikacji i szczegółowych informacji już na etapie ogłoszenia lub informacji o firmie - ocenia Piotr Adamczyk, prezes serwisu Kariera.pl. 

(ug)