Miał być żart, który przyciągnie nowych klientów, a skończyło się na skandalu i karze. W rosyjskim Czelabińsku władzom nie spodobała się reklama jednej z klinik stomatologicznych.

Reklama przedstawia czarnoskóre niemowlę trzymane w rękach przez lekarza i uśmiechającego się białego mężczyznę. Na ulicznych reklamach pojawił się także napis: "Uśmiechaj się nawet w najtrudniejszych sytuacjach". 

Reklama ma naruszać wartości rodzinne, bo zdaniem władz sugeruje, że czarnoskóre niemowlę jest owocem zdrady, a uśmiechający się mężczyzna jest zaskoczony pojawieniem się czarnoskórego dziecka.

Na klinikę stomatologiczną nałożono karę w wysokości 100 tysięcy rubli, czyli równowartość około 10 tysięcy złotych.

Federalna Antymonopolowa Służba, która ukarała klinikę, przeprowadziła internetową sondę pytając mieszkańców Czelabińska o zdanie w sprawie reklamy i większość głosujących była oburzona.

Przecież oglądają to dzieci, a powstaje wrażenie jakby już niczego nie zostało z naszych rosyjskich wartości - oburzała się jedna z mieszkanek miasta.

Ukarani zleceniodawcy reklamy zamierzają odwołać się do sądu i żalą się na brak poczucia humoru wśród mieszkańców Czelabińska. Klinika stomatologiczna przyznaje jednak, że skandal nie spowodował odpływu klientów, a wręcz przeciwnie - jest ich znacznie więcej.