Sopot, jak każdy kurort, latem tętni życiem. W mieście wypoczywają tłumy turystów. Przy czym, gdy dla jednych lato to czas urlopu i zabawy, dla mieszkańców to okres uciążliwego hałasu, porzuconych śmieci, czy parkowania w niedozwolonych miejscach. Miasto prosi zatem odwiedzających: "Turysto, szanuj Sopot". W przestrzeni kurortu pojawiły się informacje przypominające o zasadach zachowania w kurorcie. Przygotowano je po polsku i po angielsku.

Sopot, jak każdy kurort, latem tętni życiem. W mieście wypoczywają tłumy turystów. Przy czym, gdy dla jednych lato to czas urlopu i zabawy, dla mieszkańców to okres uciążliwego hałasu, porzuconych śmieci, czy parkowania w niedozwolonych miejscach. Miasto prosi zatem odwiedzających: "Turysto, szanuj Sopot". W przestrzeni kurortu pojawiły się informacje przypominające o zasadach zachowania w kurorcie. Przygotowano je po polsku i po angielsku.
/Sylwia Kwiatkowska-Łaźniak /RMF MAXX

Kampania "Turysto, szanuj Sopot" skierowana jest do każdej osoby odwiedzającej kurort. 

Chodzi o uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość, czy prawidłowe parkowanie. Kampania została zapoczątkowana w naszym mieście w 2018 roku. Niektórzy na wakacjach zapominają, że za ścianą wynajętego mieszkania często mieszka sopocka rodzina, która we własnym domu chciałaby po prostu odpocząć, normalnie żyć - wyjaśnia Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu.

Stąd apel o odpowiednie zachowanie podczas pobytu w kurorcie. 

Turystyczny savoir-vivre

Każda turystyka musi szanować mieszkańców. Apelujemy do turystów, aby w wynajętym mieszkaniu zachowywali się tak jak w swoim własnym, czyli nie imprezowali po nocach, segregowali śmieci, dbali o czystość części wspólnych - dodaje Magdalena Czarzyńska-Jachim.

Plakaty kampanii "Turysto, szanuj Sopot" zostały przekazane także do spółdzielni mieszkaniowych. 

Osoby zainteresowane mogą zawiesić plakat w swoim bloku, mogą odebrać go z Informacji Turystycznej przy pl. Zdrojowym 2 bądź przy ul. Dworcowej 4.

W mediach społecznościowych, na ekranach infomatów, w punktach sopockiej Informacji Turystycznej oraz na gdańskim lotnisku wyświetlany jest spot promujący kampanię. 

Animacja wyświetlana jest także przed seansami Kina Letniego w Sopocie na molo w Zakopanem oraz Giżycku, a także na statkach Żeglugi Mazurskiej.