Koszulki związane z katastrofą w Zatoce Meksykańskiej popularniejsze niż oficjalne gadżety związane z Nowym Orleanem i stanem Luizjana. Jak informuje korespondent RMF FM Paweł Żuchowski, plama ropy, która jest koszmarem dla miejscowych, staje się powoli symbolem tego miejsca.

Koszulki z napisem "Bojkot BP" czy też z przeprawionym logotypem koncernu, w którym barwę zieloną zastąpiono brązową, są bardzo chodliwym towarem. Kosztują więcej niż kolorowy t-shirt z napisem "Luizjana". Ktoś znalazł świetny sposób, by zarobić. Żeby wszystko wyglądało bardziej elegancko - dolar od każdej sprzedanej za 16 dolarów koszulki wspiera podobno poszkodowanych w wyniku katastrofy.

Sprzedaliśmy ich mnóstwo, najwięcej w całym sklepie. Sama mam jedną i zakładam ją do pracy tak jak inni. Wszyscy chcą bardzo wspierać poszkodowanych zakładając te podkoszulki - powiedziała dziennikarzowi RMF FM Susan, która pracuje w sklepie z gadżetami w centrum Nowego Orleanu.