Czysty wagon? Nic nie słyszałem - mówią reporterowi RMF FM konduktorzy Intercity. Sprawdzamy jakim echem odbija się akcja przewoźnika pod tym hasłem. PKP zachęca pasażerów do wysyłania zdjęć brudnych pociągów. Ma to pomóc w utrzymaniu czystości.

Zobacz również:

  • Sarkastyczne komentarze podróżnych odpowiedzią na akcję kolei pod kryptonimem "Czysty Wagon". PKP Intercity poprosiło podróżnych o przesyłanie zdjęć i filmów, dokumentujących stan przedziałów i toalet w pociągach. Ma to poprawić komfort podróżowania. Na razie jednak akcja wywołuje głównie śmiech i gesty politowania. więcej

Najwidoczniej centrala uznała, że nie trzeba ich informować o tym, że pasażerowie mogą zacząć robić zdjęcia w pociągach, a konduktorzy mówią, że skarg na InterCity jest mało, ale przyznają, że jest problem z pociągami pospiesznymi. Gorzej jest z pociągami TLK, tam jest raczej bałagan. (...) Tam są gorsze wagony i tam już nie dbają o czystość jak tutaj - mówi jeden z pracowników kolei.

Czy wysłanie zdjęć sprawi, że i te starsze pociągi będą czyszczone częściej? W normalnym hotelu wszystko sprawdza management, więc po co mają to robić goście hotelowi. Więc raczej nie ma zarządzania - mówi pasażer, a inna pasażerka dodaje, że kolej jest państwem w państwie i nic nie zmienia się tam od lat.

Być może dlatego najczęstszy komentarz do akcji czysty wagon brzmi: kolejarze, musicie ubrudzić ręce i częściej sprzątać pociągi.