Netflix rozpoczął cykl warsztatów dla studentów łódzkiej filmówki. "To początek wspólnej, długofalowej współpracy" - zapowiada uczelnia. Znany serwis streamingowy chce w ten sposób inwestować w "przyszłość polskiej branży filmowej".

Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów. Szkolenia obejmą m.in.: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów (czyli prezentacji w formie krótkich filmów).

Netflix o łódzkiej filmówce w superlatywach

"Jesteśmy bardzo szczęśliwi z rozpoczęcia współpracy ze Szkołą Filmową w Łodzi. To uczelnia zaliczana do ścisłej czołówki szkół filmowych na świecie, która ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce" - powiedział Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.

Jak zaznaczył, "to właśnie tutaj rodzą się i kształtują polskie talenty filmowe". Szef programu Netflixa skierowanego do studentów zapewnia, że chcą "wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze".

Cytat

To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej
- dodał Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.

Tego dowiedzieli się studenci podczas pierwszych warsztatów

Zdaniem rektor Szkoły Filmowej w Łodzi, prof. Milenii Fiedler, współpraca z Netfliksem umożliwi  lepszą znajomość "realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym".

Cytat

"Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej"
- mówi rektor łódzkiej filmówki.

W ramach współpracy odbyły się już dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy poznali tajniki sztuki opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji. Dowiedzieli się również, w jaki sposób Netflix rozpoczyna realizację swoich produkcji.

Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach. 


Opracowanie: