Nie pomagają policyjne apele, oszuści wciąż wykorzystują przeróżne metody, aby wyłudzić znaczne sumy pieniędzy od seniorów. Do takich zdarzeń doszło w województwie podkarpackim. Złodzieje dzwonili do starszych osób i podawali się za „policjantów”. Dwójka seniorów straciła swoje oszczędności. Z kolei w przypadku trzeciej, starszej osoby udało się uratować jej pieniądze.

Do 71-latka, zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Mieszkaniec Boguchwały został poinformowany o tym, że jego pieniądze na bankowym koncie są zagrożone, a oszuści zablokowali jego konto. Później telefonicznie potwierdził to seniorowi inny rozmówca, również przedstawiając się mu jako policjant - podaje portal nowiny24pl 

71-latek usłyszał, że, aby zabezpieczyć oszczędności, powinien wybrać je z banku i przekazem pocztowym wysłać na wskazaną osobę. Mieszkaniec Boguchwały wykonał te polecenia i wysłał przekaz. Dopiero później zdał sobie sprawę z tego, że mógł zostać oszukany. Sprawę przekazał policji. Na szczęście kryminalnym udało się zablokować przekazanie pieniędzy.

Mniej szczęścia miała 77-latka z powiatu rzeszowskiego. Do niej również zadzwonili oszuści i poinformowali o zagrożeniu pieniędzy na koncie. Za ich namową kobieta pojechała taksówką, za którą miała dostać zwrot do Rzeszowa, wybrała swoje oszczędności z banku i zostawiła je w miejscu wskazanym przez oszustów.

Podobnie było w przypadku 72-letniego mężczyzny z Rzeszowa. Z tym, że on przekazał pieniądze osobie, która przyszła po ich odbiór.

We wszystkich przypadkach oszuści kontaktowali się z seniorami dzwoniąc na telefony stacjonarne. Następnie, po podaniu im numeru telefonu komórkowego, kolejne instrukcje przekazywali tą drogą, przez cały czas utrzymując kontakt z oszukiwanymi osobami - informują funkcjonariusze Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie.

Policjanci przestrzegają i apelują do seniorów o rozwagę i rozsądek:

  • Jeśli ktoś kontaktując się telefonicznie podaje się za policjanta, funkcjonariusza CBŚP lub prokuratora i opowiada o prowadzonych działaniach - natychmiast zakończ rozmowę telefoniczną! To zawsze dzwoni oszust.
  • Jeżeli taka osoba żąda przekazania pieniędzy, czy to w formie wybrania gotówki z banku, czy dokonania przelewu, natychmiast zakończ rozmowę telefoniczną! To zawsze dzwoni oszust.
  • Po rozłączeniu się, poinformuj o podejrzanym telefonie kogoś bliskiego oraz Policję.
  • Policjanci, prokuratorzy, funkcjonariusze innych służb - NIGDY nie rozmawiają o prowadzonych przez siebie sprawach przez telefon!
  • Policjanci, prokuratorzy, funkcjonariusze innych służb - NIGDY nie proszą o wypłacanie i przekazywanie jakichkolwiek pieniędzy, w celu ich zabezpieczenia przed oszustami.
  • POD ŻĄDNYM POZOREM nie przekazujmy pieniędzy nieznanym osobom, niezależnie od okoliczności, jakie przedstawiają.
  • POD ŻĄDNYM POZOREM nie wolno również dokonywać przelewów na wskazany podczas takiej rozmowy numer konta.
  • W razie podobnych telefonów, należy się skutecznie rozłączyć i zadzwonić pod nr 112.