W ponad 100 sklepach sieci Żabka klienci nie mogli dzisiaj uregulować rachunku kartą płatniczą. Firma wskazuje, że przyczyną jest awaria po stronie dostawcy internetu UPC, które z kolei twierdzi, że ze względu na zmianę czasu należało ręcznie zresetować modemy.

Rano zaczęły pojawiać się sygnały o awarii terminali płatniczych w sklepach sieci Żabka. Jak dowiedział się Onet w biurze prasowym firmy, problem dotyczy ok. 120 placówek.

"W związku z awarią dostawcy Internetu UPC w ok. 120 sklepach naszej sieci wystąpiły problemy z płatnością kartą. Jesteśmy w kontakcie z firmą UPC, aby jak najszybciej problem rozwiązać. Kolejne sklepy są sukcesywnie włączane do sieci" - poinformowało Onet biuro prasowe Żabki, zaznaczając jednocześnie, że nie posiada informacji na temat przyczyn problemu.

W jednym ze sklepów sieci dowiedzieliśmy się, że jego pracownicy skontaktowali się z UPC i usłyszeli, że powodem awarii jest mająca miejsce ostatniej nocy zmiana czasu z zimowego na letni.

Usługi internetowe UPC działają cały czas prawidłowo. W konkretnym przypadku sklepów sieci Żabka, wykorzystywane przez firmę modemy ze względu na zmianę czasu wymagały po prostu dodatkowego, ręcznego restartu - powiedział Onetowi Michał Fura rzecznik prasowy UPC. Dodał, że jego firma otrzymuje "pojedyncze kontakty ze strony innych klientów, którym na bieżąco pomaga zdalnie".