PKP wycofują się z klocków kompozytowych montowanych w hamulcach. Po informacjach RMF, że są one niebezpieczne dla podróżnych, spółka postanowiła zastąpić je starymi sprawdzonymi klockami żeliwnymi.

Miesiąc temu przypomnieliśmy o wypadku na trasie z Suchej Beskidzkiej do Żywca. W grudniu pociąg osobowy, nie mogąc wyhamować, przejechał kilka stacji i uderzył w inny skład.. Tylko dzięki zimnej krwi maszynistów nikt nie zginął.

Certyfikat klockom kompozytowym wydał Urząd Transportu Kolejowego. Teraz ten sam urząd nakazał ich demontaż. Okazało się, że badania nad klockami kompozytowymi przeprowadzono w pospiechu i niedokładnie.

W czasie zimy we wszystkich pociągach naszej spółki zamontowane będą wstawki żeliwne. W pozostałych częściach roku wstawki żeliwne będą tylko w pociągach kursujących na terenach podgórskich - powiedział nam przedstawiciele PKP. Koszt wymiany może wynieść kilka milionów złotych.