W całej Polsce ruszyła akcja „Nie daj się oskubać”. Mowa o klientach oszukiwanych i naciąganych przez nieuczciwych sprzedawców. Zjawisko to szczególnie nasila się w grudniu - miesiącu przedświątecznych zakupów, kiedy nasza czujność jest mocno osłabiona.

Z pewnością niejeden z was dał się skusić promocji. Kupił w pośpiechu rzecz, która potem okazała się wadliwa. Najczęściej takie „okazje” zdarzają się przy zakupie butów, sprzętu AGD czy RTV.

Ogólnopolska akcja ma nam uświadomić, że mamy prawo reklamować wadliwy towar, nawet jeśli w sklepie wisi tabliczka "reklamacji nie udziela się". Jeśli będziemy mieć problemy z reklamacją warto o pomoc zwrócić się do rzecznika praw konsumenta – w kraju jest ich 346; znaleźć ich można w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych.

Dodajmy, że – jak wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta - tylko w Warszawie w 2004 roku 70 procent reklamacji zakończyło się pomyślnie dla konsumentów.