Polskie miasta coraz chętniej i coraz więcej pieniędzy wydają na promocję. Są zainteresowane filmami reklamowym w CNN, billboardami za granicą; tworzą też długoletnie strategie rozwoju marki - informuje "Gazeta Prawna".

Spotami w CNN są zainteresowane m.in. Warszawa, Wrocław, Bydgoszcz i Lublin. Koszt 540 reklamówek, które nadawane będą przez 14 tygodni to około 1 miliona złotych.

Kraków czy Szczecin promując się na tablicach wielkopowierzchniowych za granicą. Z tej formy promocji, ale na terenie Polski, korzystają też mniejsze miasta np. Świnoujście.

Z kolei Gdańsk ma strategię rozwoju marki opracowaną na lata 2008-2013 przez profesjonalną firmę reklamową. Z podobnej pomocy, ale u innej agencji skorzystał Kraków, Toruń i Sopot.

Według "Gazety Prawnej", samorządy miast mogą pozyskiwać na promocję fundusze z UE. Unia przeznaczy bowiem na promocję regionów nawet 100 milionów euro.