Ponad 591 tys. pasażerów obsłużył w lutym Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice. To o 48 proc. więcej w porównaniu z tym samym miesiącem rok temu - poinformowały władze lotniska. Łącznie od początku 2023 r. Kraków Airport odnotował ponad 1,2 mln pasażerów.

Jak podało krakowskie lotnisko, w drugim miesiącu 2023 r. z jego usług skorzystało ponad 591 tys. pasażerów, w porównaniu do niespełna 398,3 tys. w lutym 2022 r. (wzrost o 48 proc. rdr) i blisko 612 tys. w styczniu tego roku. 

Prezes Kraków Airport Radosław Włoszek ocenił, że w ciągu zimowych miesięcy pasażerowie korzystali z połączeń z Krakowa, wybierając się m.in. na ferie zimowe. 

Obecnie cała branża turystyczna i lotnicza przygotowuje się do sezonu letniego, trwają ostatnie uzgodnienia z przewoźnikami, a letnia mapa połączeń zostanie zainaugurowana pod koniec marca - zapowiedział Włoszek. 

Z dużą nadzieją patrzymy na odbudowującą się siatkę połączeń, zwłaszcza tych typowo biznesowych, co potwierdza znaczący potencjał naszego regionu w tym segmencie rynku - dodał prezes krakowskiego lotniska. 

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W całym 2022 r. port obsłużył blisko 7,4 mln pasażerów. Był to drugi wynik w historii lotniska. Rekord na poziomie 8,4 mln obsłużonych podróżnych ustanowiono w ostatnim przed pandemią 2019 r. 

W obowiązującym zimowym rozkładzie lotów znajduje się 121 regularnych połączeń do 84 miast w 30 krajach.