Zwolnienia dotkną głównie osoby zatrudnione w laboratoriach i przy testach aerodynamicznych. W ubiegłym roku francuska ekipa zatrudniała 530 osób, a w ramach planowanej przed startem nowego sezonu restrukturyzacji zwolnione zostanie około 12 procent załogi, a dokładnie 63 osoby.

Już w styczniu rozpoczęły się konsultacje i negocjacje z grupą blisko stu pracowników, dotyczące dobrowolnego ich odejścia z pracy, albo przymusowego zwolnienia, jeśli strony nie dojdą do porozumienia. Ostatecznie jednak, po przeprowadzeniu analizy kosztów, szefostwo teamu ograniczyło tę liczbę do 63.

W poniedziałek holenderska grupa kapitałowa ING zapowiedziała, że po 2009 roku wycofuje się ze sponsorowania ekipy Renault (rocznie przekazywała na ten cel około 100 mln euro) oraz dalszego inwestowania w Formułę 1 (była sponsorem m.in. dwóch wyścigów z cyklu Grand Prix, a jej reklamy pojawiały się na większości torów.

Ubiegłoroczne MŚ Formuły 1 Renault zakończył na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Piąty wśród kierowców był dwukrotny mistrz świata (2005-06) Hiszpan Fernando Alonso, a dwunasty Brazylijczyk Nelson Piquet junior.