Polski Koncert Naftowy Orlen uruchamia sklepy pod marką "Orlen w Ruchu". Dziś otwarto pierwszy taki punkt w Warszawie. Jak zapowiada prezes spółki Daniel Obajtek, do końca roku powstanie w Polsce ok. 40 takich placówek, a w ciągu 4 lat - już ok. 900. Oprócz sklepów Orlen chce rywalizować także z firmami kurierskimi.

PKN Orlen otworzył pierwszy punkt nowego formatu sprzedaży detalicznej "Orlen w ruchu". Uruchomiono go na ul. Grójeckiej 26 w Warszawie.

Placówka prowadzi sprzedaż detaliczną z asortymentem sklepowo-gastronomicznym. Jak informuje dziennikarz RMF FM, punkt wygląda na "typowy sklep osiedlowy". "Jest prasa, chemia, artykuły spożywcze, kawa i hot dogi".

Daniel Obajtek, prezes spółki PKN Orlen zapowiada utworzenie ok. 40 placówek tego formatu w całej Polsce jeszcze w tym roku. Z kolei w ciągu czterech lat, czterech i pół, powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny, dynamiczny rozwój segmentu detalu - dodaje. 

Zgodnie z zapowiedzią, punkty "Orlen w ruchu" powstaną w najbliższym czasie jeszcze w Bydgoszczy, Wrocławiu, Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu. Będą także na trasie metra w Warszawie.

Sklepy mają działać siedem dni w tygodniu - również w niedziele niehandlowe.

Jak tłumaczy Obajtek, wprowadzenie nowego formatu sprzedaży i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch.

Zakłada się, że z rozwoju tego segmentu koncern uzyska rocznie ponad 5 mld zł - obecnie jest to ok. 3 mld zł.

Jak wyjaśnił PKN Orlen, nowe formaty sprzedaży detalicznej "Orlen w ruchu" będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, w tym ok. 20-metrowe, a także mające powierzchnię ok. 60 do 70 metrów, takie jak pierwszy tego typu punkt otwarty w środę w Warszawie.

Koncern zapowiedział, iż jednocześnie powstaną autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana - zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. "Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu" - przekazano w komunikacie.

Wejście na rynek kurierski

Poza otwieraniem sieci sklepów, PKN Orlen zamierza rywalizować także z firmami kurierskimi. Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką "Orlen paczka", stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen" - zapowiedział koncern. 

W tym roku będziemy mieć około 5 tys. punktów odbioru paczek. Do końca września wprowadzimy 200 maszyn automatycznych do paczek - zapowiada Obajtek.

Rocznie z tej działalności Orlen chce osiągnąć dodatkowe 2 miliardy zysku.