Orlen Oil oficjalnie stał się sponsorem Wisły Kraków. Podpisano dwuletnią umowę sponsorską. "Tak duża firma jak Orlen powinna spełniać zadania społeczne, a my czujemy odpowiedzialność biznesu” - powiedział na stadionie przy Reymonta, prezes koncernu Daniel Obajtek.

Wisła Kraków ma nowego sponsora strategicznego - to spółka Orlen Oil.

Firma postanowiła zaangażować się we wsparcie futbolu pod Wawelem. Będzie pomagać także w rozwoju młodych talentów Białej Gwiazdy.

Tak duża firma musi także spełniać zadania społeczne, czujemy tę społeczną odpowiedzialność biznesu - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek na konferencji prasowej.

Przypomniał, że klub został ocalony przez solidarność: piłkarzy i kibiców.

Jesteście niezłomni, niezniszczalni - oświadczył.

Koncern ten wspiera już między innymi Lechię Gdańsk oraz Wisłę Płock.

Umowa z Wisłą Kraków ma obowiązywać od 1 lipca przez dwa lata.

Kwoty kontraktu nie ujawniono. Prezes Wisły Dawid Błaszczykowski powiedział tylko, że klub za sprzedaż miejsca reklamowego na koszulce meczowej otrzyma około 40 procent więcej niż poprzednio.

W umowie zapisano także bonusy, których wypłacenie będzie uzależnione od osiąganych wyników sportowych oraz frekwencji na trybunach.

Część reklamowej kwoty zostanie przeznaczona na wspieranie Akademii Piłkarskiej Wisły, w której trenuje około 250 zawodniczek i zawodników.

Wisła w ostatnich latach przeżywała kryzys sportowy i organizacyjny. W ubiegłym roku właścicielami klubu zostali: Jakub Błaszczykowski, Tomasz Jażdżyński i Jarosław Królewski, wspierani przez kibiców, którzy, zorganizowani w Stowarzyszeniu Socios, w ostatnich latach z dobrowolnych składek przekazali Wiśle ponad 3,5 miliona złotych.

Wisła Kraków w swojej 115-letniej historii wywalczyła 13 tytułów mistrza Polski, 13 tytułów wicemistrza Polski, 4 Puchary Polski, 1 Puchar Ligi Polskiej oraz 1 Superpuchar Polski.