Pasta do zębów o palącym smaku curry lub lekkiej kawy late, majonez z bananów i pachnące płyty kompaktowe - choć brzmi niewiarygodnie, już wkrótce może zdominować tradycyjne produkty na europejskim rynku.

Takie przewidywania zawarto w opublikowanym na Wyspach Brytyjskich raporcie o innowacjach codziennego dnia w najbliższej przyszłości. Inne zapowiadane w raporcie nowości to m.in. budzik, który budzi nie przeraźliwym dźwiękiem, lecz lekką mgiełką ulubionego zapachu.

Taki zegarek można już kupić w Japonii - wraz z tradycyjnym dźwiękiem stopniowo uwalnia on również zapach. Japończycy mogą się pochwalić także innym produktem, dla Europejczyków brzmiącym na razie nieco abstrakcyjnie - płatkami do mleka w zielonym kolorze i o smaku zielonej herbaty. Z kolei w Południowej Korei specjalnie z myślą o dzieciach zaczęto już produkować majonez z bananów.